Projekty
Handball ASY to innowacyjny projekt szkółki sportowej, który prowadzi zajęcia ogólnorozwojowe dla dziewczynek i chłopców już od 4 roku życia, ukierunkowane na piłkę ręczną. Projekt jest prowadzony przez Janusza Piekarskiego, koordynatora szkolenia i trenera grup młodzieżowych.
Handball ASY w Akademii Otwartej:
W ramach Akademii Otwartej, zajęcia z piłki ręcznej będą prowadzone przez wykwalifikowanych trenerów z Handball ASY. Zajęcia te będą skupiać się na rozwijaniu umiejętności technicznych i taktycznych, poprawie koordynacji ruchowej oraz budowaniu zespołowego ducha wśród uczestników.
Projekt BeMW – „Będziesz Mógł Więcej” to inicjatywa Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, realizowana w ramach programu Erasmus+ w sektorze Edukacja Dorosłych, jej pomysłodawcą jest dr hab. Izabela Zając-Gawlak prof. AWF Katowice. Głównym celem projektu jest promowanie roli seniorów-liderów w edukacji dorosłych oraz tworzenie nowych rozwiązań dla prowadzenia zajęć ruchowych zapobiegających upadkom osób starszych. "BeMW", został uznany przez FRSE za "przykład dobrej praktyki" i może służyć jako źródło inspiracji w Polsce i Unii Europejskiej.
Żonglowanie w projekcie BeMW:
Żonglowanie jest jednym z kluczowych elementów projektu, ponieważ ćwiczenia żonglowania poprawiają koordynację ruchową, koncentrację oraz równowagę, co jest szczególnie ważne dla seniorów.
W ramach projektu powstał podręcznik nauki żonglowania dla dorosłych, który zawiera program szkolenia oraz praktyczne wskazówki.
Żonglowanie w Akademii Otwartej:
Żonglowanie będzie również częścią oferty Akademii Otwartej, co pozwoli uczestnikom na rozwijanie tych samych umiejętności, które są promowane w projekcie BeMW.
Zajęcia z żonglowania będą prowadzone przez doświadczonych instruktorów, którzy pomogą uczestnikom w opanowaniu technik żonglowania i poprawie koordynacji ruchowej.
Dobrze się żyje ruchem!
Ninanki to kompozycja edukacyjna skierowana do przedszkolaków i uczniów klas 1-3 szkół podstawowych, obejmująca obszar rozwoju fizycznego i psychicznego w oparciu o naukę podstawowych wzorców ruchowych przy pomocy elementów muzycznych, plastycznych oraz ekologii.
Projekt "Ninanki" to inicjatywa stworzona przez lekarza ortopedę traumatologa prof. dr hab. Krzysztofa Ficka, która ma na celu poprawę jakości życia dzieci poprzez innowacyjne podejście do ruchu i postawy ciała. Nazwa projektu pochodzi od imion wnuczek profesora, Niny i Natalii.
Alfabet ruchu reprezentuje grupa siedmiu kolorowych zwierząt symbolizujących poszczególne sekwencje ruchowe, muzyczne i plastyczne w otoczeniu środowiska naturalnego. Ideą projektu jest zwiększenie poczucia własnego ciała oraz budowanie świadomości ruchu, a także przeniesienie nabytych umiejętności na grono najbliższych, w tym rodziców i dziadków. Wypracowanie nawyków ruchowych u dzieci niesie za sobą wzmocnienie poczucia ich wartości i stworzenia z siebie własnego wewnętrznego bohatera. Tym samym jest to najlepsza inwestycja w przyszłość dziecka.
Główne założenia projektu "Ninanki":
- Intuicyjny ruch: Profesor Krzysztof Ficek zauważył, że dziecięca intuicja jest najlepszym źródłem wiedzy o prawidłowej postawie ciała. Projekt promuje naturalne wzorce ruchowe dzieci, zamiast narzucania im sztywnych zasad.
- Środowisko ruchu: Projekt tworzy odpowiednie środowisko dla dzieci, które uwrażliwia je na ruch i uważność. Obejmuje to regulację wysokości ławek, które mogą być dostosowane do różnych pozycji i ruchów.
- Holistyczne podejście: Oprócz ruchu, projekt "Ninanki" integruje muzykę, plastykę i ekologię, aby wspierać wszechstronny rozwój dzieci.
- Ekspresja energii: Profesor Krzysztof Ficek podkreśla, że dzieci powinny mieć możliwość swobodnej ekspresji energii, co jest kluczowe dla ich zdrowia i rozwoju.
Projekt „Ninanki” – inauguracja Akademii Otwartej AWF Katowice dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=T7gxa_36xBU
Projekt „Ninanki” w Polsat Sport film: https://www.polsatsport.pl/magazyn/magazyn-atleci-odcinek-706_7218240/
Projekt „Ninanki" w programie "Dzień Dobry TVN": https://dziendobry.tvn.pl/zdrowie/projekt-ninanki-na-czym-polega-wyjasnia-prof-krzysztof-ficek-st8297996